PHOTO 2022 11 06 12 07 11 19

Wycieczka z programu Poznaj Polskę

Wycieczka szkolna z projektu MENiS „Poznaj Polskę”

W dniach 26-28 października 2022 r uczniowie z naszej szkoły klasy 6b i7d wzięli udział w wycieczce dofinansowanej z programu „Poznaj Polskę”. Uczniowie naszej szkoli odkrywali bogactwo przyrodnicze, historyczne i kulturalne naszego kraju.

W pierwszym dniu wycieczki udaliśmy się do Muzeum Lotnictwa w Krakowie zlokalizowane na terenach dawnego lotniska Rakowice-Czyżyny, tu mogliśmy zobaczyć ponad 200 statków powietrznych związanych z historią lotnictwa .

Dalszy spacer doprowadził nas na Wzgórze Wawelskie, tam zobaczyliśmy katedrę koronacyjną królów polskich, dzwon Zygmunt,  smoka wawelskiego nad Wisłą. Stamtąd udaliśmy się na spacer w kierunku historycznego zespołu miasta Krakowa , który został uznany za Pomnik Historii należący  do najstarszych i najważniejszych układów architektoniczno-urbanistycznych w Polsce.  Oglądaliśmy Planty, okno Papieskie, stare miasto z ogromnym i rynkiem z charakterystycznymi bryłami kościoła Mariackiego i Sukiennic, jednymi z najlepiej rozpoznawalnych obiektów zabytkowych w Polsce. Na koniec pierwszego dnia podjechaliśmy na Kopiec Kościuszki – jeden z pięciu kopców krakowskich, poświęcony Tadeuszowi Kościuszce, znajduje się na Górze św. Bronisławy w zachodniej części Krakowa

W drugim dniu naszej wycieczki pierwszym przystankiem było wzgórze Bachledówka. Tam zobaczyliśmy klasztor Paulinów i sanktuarium Matki Bożej Jasnogórskiej, gdzie wielokrotnie przebywał kardynał Stefan Wyszyński. Następnie podjechaliśmy do Kaplica Najświętszego Serca Jezusa w Jaszczurówce, która została zaprojektowana przez Stanisława Witkiewicza jest typowym przykładem stylu zakopiańskiego

Dłuższy spacer rozpoczęliśmy od zobaczenia Wielkiej Krokwi, przeszliśmy przez Dolinę Biały podziwiając piękno tatrzańskiej przyrody . Na koniec skierowaliśmy się na Krupówki po drodze zobaczyliśmy Muzeum Tatrzańskie im. dra Tytusa Chałubińskiego, Cmentarz Zasłużonych na Pęksowym Brzyzku gdzie spoczywa Kornel Makuszyński twórca Koziołka Matołka oraz drewniany kościółek pw. św. Klemensa. Dzieci mogły również podziwiać panoramę Tatr z Gubałówki. Spacerowaliśmy Krupówkami   reprezentacyjną ulicą Zakopanego położoną w centrum miasta. Drugi dzień zakończyliśmy relaksując się w Aquaparku.

Ostatni dzień był pełen  przepięknych widoków na szczyty Pienin czyli 18 kilometrowa wodna  przejażdżka pontonami , która zajęła nam ponad 2 godziny –Spływ Dunajcem jeden z najpiękniejszych przełomów rzecznych w Europie, płynący wąskim wąwozem pełnym ostrych zakoli.

Wycieczka była bardzo udana, wróciliśmy zmęczeni i zadowoleni. Przeżyliśmy wspaniałe chwile, nie tylko poznaliśmy ciekawe miejsca ale mogliśmy się także poznać lepiej i zintegrować jako społeczność szkolna.