Konkurs

Konkurs Recytatorski Poezji w Językach Obcych

logo szkoła

logo szkoła

REGULAMIN SZKOLNEGO KONKURSU RECYTATORSKIEGO POEZJI W JĘZYKACH OBCYCH

(W JĘZYKU ANGIELSKIM, NIEMIECKIM I HISZPAŃSKIM)  2023 / 2024

ORGANIZATOR KONKURSU:

Szkolna Komisja Języków Obcych w Szkole Podstawowej nr 28 w Gliwicach (ZSP nr 14 w Gliwicach).

 

TERMIN I MIEJSCE KONKURSU:

 11 kwietnia 2024r.  w Szkole Podstawowej nr 28 w Gliwicach (ZSP nr 14).

 

CELE KONKURSU:

1) Pogłębianie wiedzy o literaturze anglojęzycznej, niemieckojęzycznej i hiszpańskojęzycznej.

2) Doskonalenie umiejętności recytatorskich.

3) Szerzenie zainteresowania nauką języków obcych wśród uczniów.

4) Doskonalenie znajomości języków obcych.

5) Promocja i pomoc dzieciom utalentowanym językowo i artystycznie.

6) Zachęcanie do nauki języka angielskiego, niemieckiego oraz hiszpańskiego poprzez zabawę i przyjemność.

 

REGULAMIN KONKURSU:

1) Konkurs jest przeznaczony dla uczniów Szkoły Podstawowej nr 28 w Gliwicach, w dwóch kategoriach wiekowych:

– klasy IV – VI

– klasy VII – VIII

2) Nauczyciele języków obcych ogłaszają w klasach informacje o konkursie, zapisują chętnych do udziału w konkursie.

3) Każdy uczeń przygotowuje prezentację jednego nauczonego na pamięć wiersza w języku angielskim, niemieckim lub hiszpańskim.

4) Przed konkursem każdy uczestnik dostarcza swojemu nauczycielowi przygotowany przez siebie wiersz wydrukowany na kartce.

5) Podczas prezentacji dozwolone jest wykorzystanie środków artystycznych takich jak: mimika, gesty, ruch, strój czy inne rekwizyty.

6) Prezentowany wiersz powinien być dostosowany do wieku uczestnika konkursu.

7) Czas prezentacji nie może przekroczyć 3 minut.

8) Wypełnioną zgodę na udział w konkursie oddajemy nauczycielowi danego języka obcego.

 

KRYTERIA OCENY:

Przy ocenie pod uwagę brane są następujące aspekty:

1)Stopień opanowania pamięciowego tekstu  – tekst ma być samodzielnie wyrecytowany z pamięci (0 – 5 punktów)

2) interpretacja oraz wrażenia artystyczne (0 – 5 punktów)

3) prawidłowa wymowa i intonacja (0 – 5 punktów)

4) stopień trudności wiersza (0 – 3 punkty)

Uczeń maksymalnie może zdobyć 18 punktów. W każdej kategorii wiekowej przyznane zostaną nagrody za pierwsze, drugie i trzecie miejsce.

 

NAGRODY:

1) Za zajęcie pierwszego, drugiego i trzeciego miejsca uczniowie otrzymują ocenę celującą.

 

2) Laureaci otrzymują nagrody rzeczowe oraz dyplomy.

 

DODATKOWE INFORMACJE:

Ewentualne propozycje wierszy znajdują się pod linkami:

https://childrens.poetryarchive.org/

https://www.poetry4kids.com/poems/

https://www.best-poems.net/teen_poems/index.html

https://poets.org/poetry-teens

https://www.zgedichte.de/gedichte/johann-wolfgang-von-goethe.html

https://www.poesi.as/#

 Serdecznie zapraszamy!

Szkolna Komisja Języków Obcych