REGULAMIN
EUROPEJSKIEGO DNIA JĘZYKÓW OBCYCH
W Szkole Podstawowej Nr 28 im. W. Budryka w Gliwicach
ROK SZKOLNY 2022/2023
Cele organizacji wydarzeń z okazji Europejskiego Dnia Języków Obcych:
⮚ popularyzacja znajomości języków obcych oraz kultury krajów europejskich
⮚ wdrażanie uczniów do poszukiwania informacji geograficznych, statystycznych oraz historycznych na temat krajów europejskich,
⮚ zachęcanie do nauki przez zabawę i grywalizację,
⮚ zachęcanie do kreatywności i rozwijanie umiejętności współpracy opartej na wspólnym zaangażowaniu i zasadach fair play.
ZASADY UDZIAŁU W EUROPEJSKIM DNIU JĘZYKÓW OBCYCH
1. W Europejskim Dniu Języków Obcych biorą udział wszyscy uczniowie klas IV-VIII.
2. Europejski Dzień języków Obcych obejmuje następujące wydarzenia i działania :
- przygotowanie przez każdą klasę zestawu 5- 10 pytań wraz z odpowiedziami dotyczących krajów europejskich ( informacje na temat kultury, historii,
geografii, sławnych ludzi itp. ). Zestaw pytań wraz z odpowiedziami należy przekazać nauczycielowi języka angielskiego do dnia 28 września 2022 - przygotowanie tzw. „ ŻYWEJ FLAGI” (dobrane kolorystycznie koszulki, dekoracja z elementów papierowych, materiałowych itp.), która zostanie
zaprezentowana w finałowym konkursie Europejskiego Dnia Języków Obcych w dniu 4 października 2022 Wybór flagi dla każdej klasy zostanie
przeprowadzony w drodze losowania i przekazany przez nauczyciela języka angielskiego do dnia 23 września 2022 - wybranie trzyosobowej drużyny do udziału w Quizie Wiedzy O Krajach Europejskich rozgrywanego podczas konkursu finałowego w dniu …
- Konkurs finałowy Europejskiego Dnia Języków Obcych odbędzie się w sali gimnastycznej w dniu 4 października 2022
4 lekcja – klasy 7-8
5 lekcja – klasy 4-6
3. Uczniowie przebywają w sali gimnastycznej pod opieką nauczycieli organizujących wydarzenie ( nauczyciele Komisji Języków Obcych)
4. Nauczyciele Komisji mają następujące zadania:
- prowadzą konkurs i są członkami Komisji Konkursowej,
- dbają o bezpieczeństwo uczniów znajdujących się w sali,
- na bieżąco przygotowują dokumentację konkursu,
- czuwają nad wykonywaniem zadań i oceniają poprawność ich wykonania,
- podsumowują konkurs na każdym etapie.
5. Klasy gromadzą się na korytarzu przed salą gimnastyczną 5 minut przed wyznaczoną godziną. Uczniowie umieszczają plecaki w szafkach uczniowskich.
6. Klasy rywalizują między sobą na poszczególnych poziomach, wykonując zadania zespołowo, grupowo i indywidualnie.
7. „ŻYWA FLAGA” zostanie uwieczniona na zdjęciach oraz filmie nagrywanym z góry. Prezentację flagi należy wykonać w taki sposób, aby była ona widoczna w ujęciu z góry ( prezentacja pleców w koszulkach odpowiedniego koloru w odpowiednim ustawieniu bądź uniesienie ponad głowę elementów papieru lub materiału)
8.Uczniowie oceniani będą za następujące zadania:
– udział w Quizie Wiedzy O Krajach Europejskich (drużyna trzyosobowa),
– udzielenie poprawnych odpowiedzi na pytania dotyczące nazw stolic poszczególnych krajów europejskich oraz języka w jakim będą wykonywane utwory muzyczne, udzielone przez pozostałych uczniów klas,
– przygotowanie i prezentacja „ŻYWEJ FLAGI”
– prawidłowe zachowanie klas podczas rozgrywek.
9. Komisja konkursowa przyznaje pierwsze, drugie i trzecie miejsca w dwóch kategoriach: klasy IV-VI oraz VII-VIII. Klasy zajmujące miejsca 1-3 otrzymują słodycze dla całego zespołu oraz dyplom. Informacja o wygranej zostanie ogłoszona w dniu jego przeprowadzenia po podsumowaniu punktacji za wykonane zadania oraz zamieszczona w szkolnej kronice i na stronie internetowej szkoły.
Komisja Języków Obcych