KADRA

Nasza kadra.

TERAPIA

Terapie prowadzone przez nas.

GRUPY

Grupy w przedszkolu.

JADŁOSPIS

Posiłki przygotowywane w przedszkolu.

zsp14 pm4 comp 1

Misja

W naszym przedszkolu wspierany jest rozwój dziecka, rozpoznaje się i zaspokaja jego potrzeby edukacyjne oraz umożliwia rozwój talentów i zainteresowań. Tworzy się warunki do nabywania przez dzieci wiadomości i umiejętności, których celem jest osiągnięcie przez wychowanków gotowości do podjęcia nauki w szkole.

  • Dzieci bez widocznego wysiłku, bez dużego stresu, bez płaczu będą osiągać granice, które będą nas zdumiewały,
  • Będą niezwykle pomysłowe, będą miały bogaty słownik, będą rysowały, malowały, śpiewały i tańczyły oraz posiadały niepohamowany głód wiedzy,
  • Będą uczyły się tolerancji i zrozumienia dla słabszych.
234355200 illustration of sea fish

RYBKI

“Rybki” to grupa 4-latków odkrywająca uroki naszego przedszkola. Grupa działa w oparciu o program “Zbieram, poszukuję, badam” D. Dziamskiej, M. Buchnat. W naszej grupie realizujemy projekty “Moje Montessori”, program “Mamo, tato wolę wodę” zachęcając do zdrowego trybu życia, Ogólnopolski projekt “Serdeczna karteczka”. Doskonalimy sprawność manualną wykorzystując Arteterapię. Realizujemy także projekt czytelniczy “Magiczna moc bajek”. Dodatkowo wykorzystujemy Metodę Ruchu Rozwijającego Weroniki Shereborn, Pedagogikę Zabawy, Klanzę oraz metody aktywizujące. Zgodnie z założeniami grupy wspieramy samodzielność dzieci ucząc czynności dnia codziennego. Uwzględniamy potrzeby i rozwój dzieci stosując zasadę “Daj mi czas”. Uczymy empatii, szacunku do drugiej osoby oraz tego, że każdy jest ważny. Zajęcia dodatkowe prowadzone w grupie to j. angielski, zajęcia umuzykalniające przy akompaniamencie pianina, zajęcia ogólnorozwojowe z piłką.

 

WIEWIÓRKI

„Wiewiórki” to integracyjna grupa 4,5,-6 latków. Pracujemy w oparciu o program wychowania przedszkolnego „Zbieram, poszukuję,badam”, autorstwa Doroty Dziamskiej i Marzeny Buchnat. Grupa realizuje projekt “Z lasem za pan brat”, który duży nacisk kładzie na uwrażliwienie na piękno przyrody. Projekt ten wiążę się z cyklicznymi wyjazdami do lasu i poznawaniem uroków leśnego życia. W grupie realizowana jest również innowacja pedagogiczna “Budujemy nasz świat razem”. Innowacja ta jest odpowiedzią na jedno z kluczowych zadań przedszkola a mianowicie: „Wspieranie samodzielnej dziecięcej eksploracji świata, dobór treści adekwatnych do poziomu rozwoju dziecka, jego możliwości percepcyjnych, wyobrażeń i rozumowania z poszanowaniem indywidualnych potrzeb i zainteresowań”. Realizujemy także Międzynarodowy Projekt Edukacyjny „Kolorowe Uczucia Gucia”. Podstawowym założeniem projektu jest rozwój świadomości własnych  emocji, umiejętności radzenia sobie z nimi, a
także zdolności dostrzegania emocji u innych, które przyczyniają się do rozwijania pozytywnych relacji społecznych. Dzieci mają możliwość otworzyć się na nowe możliwości wyrazu, opanowania
stanów emocjonalnych poprzez kreatywne ćwiczenia, poczucie przynależności do grupy, śmiech i dobrą zabawę. Zajęcia dodatkowe realizowane w grupie to: język angielski, zajęcia umuzykalniające, zajęcia sportowe z elementami judo i piłki nożnej. Wiewiórki to grupa lubiąca zabawy konstrukcyjne, gry i układanki stolikowe, a przede wszystkim zabawy ruchowe na świeżym powietrzu.

LISKI

„Liski” to grupa dzieci 5-letnich. Grupa pracuje w oparciu o program wychowania przedszkolnego „Zbieram, poszukuję, badam” realizując treści podstawy programowej. W pracy z grupą wykorzystywane są elementy pedagogiki Marii Montessori oraz Metoda Ruchu Rozwijającego W. Sherborne. Zajęcia dodatkowe realizowane w grupie to język angielski, zajęcia umuzykalniające oraz ogólnorozwojowe zabawy z piłką. Ponadto w grupie „Liski” realizowany jest projekt dydaktyczny „Witaminki”, a także projekt ” Zakodowana kraina przygód Zosi- małej nauczycielki” pod patronatem Bliżej Przedszkola. Zachętą do rozwoju mowy jest realizowany program „Wierszyki ćwiczące języki”, który poprzez wesołą zabawę pomaga dzieciom ćwiczyć buzię i język, aktywizować aparat mowy, uwzględniając etapy rozwoju mowy. W naszej grupie stawiamy na rozwój samodzielności i kompetencji społecznych. Nabywamy umiejętności pracy w zespole oraz rozwiązywania konfliktów w duchu poszanowania dla drugiej osoby. Pomimo dużej różnorodności charakterów uczymy się akceptacji każdej jednostki i staramy się tworzyć radosną i miłą atmosferę tak, aby każde dziecko czuło się tu szczęśliwe. Liski chętnie biorą udział w różnego rodzaju zajęciach i warsztatach, są ciekawe świata, uwielbiają gry i zabawy na placu przedszkolnym, a także rysowanie, kolorowanie i zabawy manualne.

ŻUCZKI

Grupa „Żuczki” liczy 20 dzieci, wśród których jest 11 dziewczynek i 9 chłopców. Są to w większości pięciolatki, mamy też dwóch sześciolatków i 5 czterolatków. „Żuczki” to zgrane przedszkolaki, które chętnie sobie pomagają i troszczą się o siebie. Potrafią wspólnie się bawić i współpracować. Chętnie uczęszczają do przedszkola, aktywnie uczestniczą w zajęciach i zabawach. Lubią zabawy sportowe, plastyczne, muzyczne a także aktywność na świeżym powietrzu. Coraz bardziej interesują się literami i cyframi. Z ochotą uczestniczą w wycieczkach do różnych ciekawych miejsc. W tym roku będą brać udział w cyklu warsztatów w ramach  Przedszkolnej Akademii Filmowej a także realizować projekty: „Zabawa Sztuką” i „Ja Ty My”. Zajęcia dodatkowe realizowane w grupie to: język angielski, zajęcia umuzykalniające, zajęcia sportowe z elementami  piłki nożnej i dla 6-latków zajęcia sportowe z elementami judo.

 

KOMETY

„Komety’’ to grupa integracyjna. Uczęszczają  do niej dzieci 3 i 6 letnie.Grupa pracuje w oparciu o metodę M. Montessori. Realizujemy projekt  edukacyjny,, Współpraca i wspólna zabawa to dobrych relacji podstawa’’.  ,,Komety’’ chętnie angażują się w różne rodzaje aktywności i są zainteresowane otaczającym światem. Zajęcia dodatkowe realizowane w grupie to: język angielski, zajęcia umuzykalniające, dla dzieci starszych judo, zajęcia ogólnorozwojowe z piłką.

WIOLINKI

„Wiolinki” to grupa wesołych i ciekawych świata 6-latków. Podstawę Programową Wychowania Przedszkolnego realizujemy w oparciu o program „Razem uczymy się” wydawnictwa Podręcznikarnia. Rozwój dzieci wspierany jest poprzez wprowadzanie do zajęć edukacyjnych takich metod jak: Metoda Ruchu Rozwijającego, Metoda Aktywnego Słuchania Muzyki B. Strauss, idea C. Orff`a, Grow with Play oraz elementy Muzykoterapii, a także zajęć umuzykalniających. Wiolinki to pełna ciekawości i radości grupa dzieci, które wyruszają wspólnie w drogę ku odkrywaniu świata i jego tajemnic. Dzieci są bardzo aktywne i chętnie biorą udział w różnego rodzaju zabawach i zajęciach organizowanych. Bardzo lubią śpiewać i tańczyć. Są radosne, uśmiechnięte i pomocne. Zajęcia dodatkowe prowadzone w grupie to język angielski zajęcia umuzykalniające, zajęcia ogólnorozwojowe z piłką oraz Judo. Ponadto w grupie „Wiolinki” realizowana będzie XIV edycja programu – Uczymy dzieci programować oraz akcja Książka (dla) Przedszkolaka. Będziemy brać również udział w Warsztatach Przedszkolnej Akademii Filmowej.

 

ŻABKI

Grupa „ŻABKI” – 3 latki jest grupą integracyjną, która realizuje program wychowania przedszkolnego „Zbieram poszukuję badam” D. Dziamskiej, M.Buchnat. Zaczynamy właśnie trudny okres adaptacji i mamy nadzieję, że szybko przyzwyczaimy się do przedszkola i będziemy się tu dobrze bawić.Interesujemy się wszystkim co nas otacza, chętnie uczymy się wierszy, rymowanek i piosenek podpartych ruchem i tańcem.Uczymy się myśleć, mówić, słuchać i rozumieć. Jesteśmy radośni a każde z nas jest indywidualne i niepowtarzalne. Staramy się być samodzielni, chociaż nie zawsze nam to wychodzi.Po dniu wypełnionym aktywnością odpoczywamy słuchając muzyki relaksacyjnej. Zajęcia dodatkowe realizowane w grupie to: język angielski, zajęcia umuzykalniające.

Dlaczego my?

zsp pm40 dlaczego my nasza kadra to nauczyciele eksperci

Nasza kadra to nauczyciele eksperci.

Pełni pasji i zaangażowania stale podnoszący swoje kwalifikacje i zdobywający nowe umiejętności.

Realizowane programy.

Realizowane programy edukacyjne są zgodne z nową podstawą programową.

zsp14 pm4 dlaczego my realizowane innowacje projekty

Realizowane innowacje-projekty.

Pozwalają odkrywać potencjału, jaki kryje się w każdym z dzieci oraz pielęgnować i rozwijać dziecięce uzdolnienia i pasje.

zsp14 pm4 kompozycja whyus 4

Stosowane metody pracy.

Stosowane metody i formy pracy gwarantują nauczanie i wychowanie na najwyższym poziomie.

Lokalizacja.

Dogodna lokalizacja w centrum miasta w sąsiedztwie enklawy zieleni.

zsp14 pm4 dlaczego my ogrod przedszkolny

Ogród przedszkolny.

Wyposażenie ogrodu przedszkolnego umożliwia swobodą zabawę dzieciom na świeżym powietrzu o każdej porze roku.

zsp14 pm4 kompozycja whyus 3

Żywienie dzieci.

Posiłki dla dzieci są przygotowywane przez wykwalifikowany personel przedszkola w kuchni przedszkolnej.

zsp14 pm4 dlaczego my terapia

Terapia.

Stosowane formy terapii zapewniają wsparcie i wzmacnianie rozwoju każdego dziecka na miarę jego możliwości.

zsp14 pm4 bg comp 6

Aktualności

zsp14 pm4 bg comp 7
zsp14 pm4 motyl 1
zsp14 pm4 motyl 2